O modelingu sní v určitou životní dobu většina mladých žen, ale jen některé najdou tolik odvahy, aby si za svým snem šly. Tento sen však není zdaleka tak nedosažitelný, jak se zdá, a pravda je taková, že příležitost se nabízí každému, kdo se za svou krásu nestydí. Lidský půvab je něco nenahraditelného, a proto nikdy neustane poptávka po tvářích, které by dokázaly podtrhnout jedinečnost jakéhokoliv momentu.
Již samotný Oscar Wilde kdysi řekl, že "Krása je víc než génius, protože nepotřebuje žádné vysvětlování." Svět modelingu se stále vyvíjí a již dávno nesleduje pouze parametry jako je výška, váha či míry. Pokud jste něčím zvláštní, vyzařujete charisma a dokážete zaujmout své okolí, možná že právě vy jste tváří, která má současnému trhu co nabídnout.
Co obnáší práce v modelingu?
Klasický modeling je nejen chůze po molu, ale spadá pod něj i fotomodeling, čili natáčení reklamních spotů nebo focení oblečení a kosmetiky pro různé módní katalogy či časopisy. Je to velmi různorodá práce, která vyžaduje dobré pózování, ladnou chůzi a elegantní pohyb.
Vzhledem k tomu, že modelky většinou propagují kosmetické produkty či exkluzivní a módní oblečení předních značek, hledají agentury reprezentativní tváře, na kterých vynikne oblečení.
Modeling je skutečná práce, která je někdy těžší, než vypadá, neboť za pompézními přehlídkami a krásnými fotkami se skrývá velká dřina. Ta je však vyvážena ovocem, které tato práce přináší. Je to nejen finanční ohodnocení a zkušenosti, ale také možnost sledovat svoji tvář v médiích, účastnit se prestižních akcí, cestovat, užívat si různorodost a poznávat nové lidi.
Koho a jaké typy agentury vyhledávají?
S modelingovými agenturami spolupracují nejen ženy, ale i muži. Žen je však stále převaha. Typově se modelky a modelové hledají podle módních trendů či požadavků klientů. A každý klient má jiné požadavky. V současnosti jsou vyhledávány modelky a modelové, kteří se něčím odlišují. Také velice záleží na povaze jednotlivé osobnosti. Úspěšná modelka či model na sobě musí neustále pracovat, stále je co vylepšovat, učit se novým věcem. Je velice důležité sledovat současné trendy a být stále v obraze. Velmi důležitá je vytrvalost a trpělivost. Pro tento druh činnosti je nezbytná flexibilita a přizpůsobivost a to nejen módním trendům, ale i požadavkům klientů. Chcete-li být v této oblasti úspěšní, musíte si jít vytrvale a nekompromisně za svým cílem.
Proč právě ty?
Říkáte si, proč právě já bych měla uspět? Láká vás svět modelingu či fotomodelingu, ale zdá se vám, že nesplňujete některá kritéria? Kreativní fotograf a vizážista ti trochu pomohou a modeling není jen o přehlídkách. Je to focení, natáčení reklam a realizace dalších obdobných zakázek. Díky focení se můžeš podívat na různá zajímavá místa. Celá řada dívek ani štěstí nezkusí, bojí se zklamání. Není to škoda? Vždyť za zkoušku nic nedáte a navíc je to dobrá zkušenost. A třeba budete příjemně překvapená. Velkou výhodou je i to, že spektrum hledaných dívek je opravdu široké, uplatnit se tedy může téměř každá dívka, která má o tuto práci opravdu zájem.
Nejsi zrovna typ pro přehlídková mola? Ale to vůbec nevadí. Celá řada firem dělá zajímavé kampaně proto, aby prodala své produkty a využívá k tomu například katalogy. A zde je celá řada příležitostí pro nejrůznější typy modelů a modelek. Každý z nich je vybírán tak, aby oslovoval cílovou skupinu. Velmi lukrativní je i on-line propagace produktů na webových stránkách, kde se opět uplatní různorodé skupiny modelů a modelek. Máš charismatický obličej? Jsi ideální typ pro focení třeba očí či rtů. Ani fotomodeling pro reklamu nemá stanovená pevná pravidla pro výšku, velikost nebo věk. Každý druh reklamy si zkrátka žádá specifický typ modelek.
Naše agentura spolupracuje nejen s modelkami klasických parametrů, ale i s těmi, které se daným parametrům vymykají. Vždy záleží na požadavcích klientů. Naší specializací je spolupráce nejen s módními návrháři a magazíny, ale i s kosmetickými firmami či luxusními butiky. Také spolupracujeme s filmovými a reklamními agenturami. Pro naše klienty stále hledáme nové tváře a rozšiřujeme tak své portfolio. Poptávka po zajímavých a charismatických osobnostech stále stoupá, a pokud vás tato práce láká, byla by škoda nechat si tuto příležitost uniknout.